A Ford Trucks újabb mérföldkőhöz érkezett

Fokozatosan közelítve egyik fő célkítűzése, a karbonsemlegesség felé, a Ford Trucks újabb jelentős projektet írt alá a fenntartható szállítmányozási technológiák terén. Miután tavaly működésbe hozta az egyhengeres hidrogénhajtású motorját, a Ford Trucks most először sikerrel beindította a többhengeres hidrogénhajtású H2-Ecotorq motort is.

Közzétéve:

A Ford Trucks az „értékteremtés a leghatékonyabb szállítási megoldásokkal” jelszó égisze alatt és a nulla károsanyagkibocsátásra való törekvésével összhangban felgyorsítva kutatás-fejlesztési tevékenységét, magasabb szintre emelte az alternatív üzemanyag-technológiák kidolgozására irányuló erőfeszítéseit. A Ford Trucks, amely kitartóan folytatja az egyhengeres hidrogénüzemű kutatómotorral tavaly megkezdett kísérleteit, megsokszorozta az erőfeszítéseit, amelyek eredményeként most először sikerrel beindította a szintén saját tervezésű, többhengeres H2-Ecotorq hidrogénmotort is.

A Ford Trucks mérnökei folytatják a rendszeroptimalizálási és a motorfejlesztési tevékenységeket, amelyek már az első tesztek során sikeres eredményekkel kecsegtettek.

A mérföldkő újabb fontos lépés a Ford Trucks karbonsemleges termékportfóliójának nulla kibocsátású járműmegoldással történő bővítése irányába. A szóban forgó fejlesztéssel a Ford Trucks a nulla kibocsátású nehéz haszongépjárművekre vonatkozó, 2040-re kitűzött cél elérését illetően is fontos mérföldkőhöz ér.

A Ford Trucks folytatja a nulla kibocsátást célzó beruházásait

A nehéz haszongépjármű ágazatban, a fenntarthatósági elképzeléseivel összhangban a Ford Trucks vezető szerepet tölt be a jövő szállítmányozási technológiáinak bevezetésében.

A nulla károsanyag-kibocsátású, csatlakoztatott és önálló technológiák köré szerveződő „F generációs mozgalommal” jelentős átalakulást kezdeményező Ford Trucks azon munkálkodik, hogy 2025-re útra bocsássa az első teljesen elektromos teherautóját.

A járművillamosítással párhuzamosan az alternatív üzemanyag-technológiákra összpontosítva, az Európai Unió „Nulla kibocsátású szállítmányozási ökoszisztéma” elnevezésű projektjének keretén belül a Ford Trucks most fejleszti az F-MAX alapjain az első hidrogén-üzemanyagcellás elektromos járművét (FCEV), azzal a szándékkal, hogy hozzájáruljon a jövő mobilitási megoldásainak megteremtéséhez.





Megosztom másokkal

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Gördülékeny elemcsere

Habár nem nevezhető új koncepciónak, mindeddig senkinek sem sikerült széles körben megvalósítania az elektromos haszonjárművek akkumulátorcserélő rendszerét. Eddig, ugyanis az Isuzu egy olyan koncepciót mutatott be, ami akár működőképes is lehet!

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.