A Ford Trucks bejelentette az első üzemanyagcellás F-MAX modelljének fejlesztését

A nulla károsanyag-kibocsátás elérése érdekében tett erőfeszítéseit megsokszorozva a Ford Trucks felvette stratégiai partnerei közé az üzemanyagcella-szállító és -fejlesztő Ballard Power Systems vállalatot. Az együttműködés az Európai Unió által kezdeményezett Horizon Europe ZEFES projekt egyik meghatározó eleme. A Ford Trucks célja az első üzemanyagcellás elektromos (FCEV) F-MAX megalkotása az innovatív együttműködés keretében.

Közzétéve:

A nehéz haszongépjárművek iparágában világméretű márkának számító Ford Trucks a Ballard Power Systems vállalattal közösen fejleszti az üzemanyagcellás elektromos (FCEV) F-MAX modellt az EU-s Horizon Europe ZEFES (Zero Emission Freight EcoSystem) logisztikai projekt keretében. A Ford azzal a szándékkal vesz részt a projektben, hogy úttörő szállítási megoldásokat dolgozzon ki. A projekt megvalósítása során a Ford Trucks és a Ballard az üzemanyagcella-ellátás és -fejlesztés terén tervez együttműködni.

A kanadai székhelyű Ballard Power Systems és a Ford Trucks által aláírt szándéknyilatkozat két 120 kW-os FCmove™-XD üzemanyagcellás motorra szóló kezdeti megrendelést foglal magában, melyek kiszállítása 2023-ra van ütemezve.

A Ford Trucks élen jár a fenntartható technológiák fejlesztésében

A Ford Trucks Törökországban tervezi fejleszteni és gyártani az üzemanyagcellás F-MAX modellt. Az F-MAX a Ford Trucks legelső üzemanyagcellás járműve lesz, amelynek bemutatása a ZEFES projekt céljaihoz igazodva várhatóan 2025-ben kezdődik a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) útvonalain.

A Ford Trucks jelenleg első alkalommal teszteli a hidrogénégetést nehéz haszongépjárművekhez szánt, saját gyártású, egyhengeres kutatómotorjával. Ehhez kapcsolódóan a kezdeti motorindítási és gyújtási tevékenységeket már sikeresen végrehajtották. A Ford Trucks továbbra is elkötelezett a nulla károsanyag-kibocsátású motorok fejlesztése iránt.

A teljes egészében a Ford Trucks mérnökei által fejlesztett és gyártott F-MAX jelentős áttörést ért el a nemzetközi piacon azzal, hogy 2019-ben a világ egyik legrangosabb haszongépjármű-kiállításán elnyerte az „Év Tehergépjárműve” díjat.

Az „F generációs mozgalom” égisze alatt, a nulla károsanyag-kibocsátású, hálózatba kapcsolt és autonóm technológiák alkalmazásával a Ford Trucks vezető szerepet játszik a nehéz haszongépjárművek jelentős átalakításában. Az éghajlatváltozás elleni küzdelem jegyében a társaság elkötelezett amellett, hogy 2040-re a nehéz haszongépjárművek gyártása során elérje a nulla károsanyag-kibocsátást. Elkötelezettségének bizonyítékaként a 2022 szeptemberében Hannoverben megrendezett IAA Transportation kiállításon a Ford Trucks bemutatta saját fejlesztésű, 100%-ban elektromos meghajtású teherautóját.

A ZEFES projektet az Európai Unió finanszírozza. A kifejtett nézetek és vélemények kizárólag a szerző(k)nek tulajdoníthatók, és nem feltétlenül tükrözik az Európai Unió vagy az Európai Bizottság nézeteit és véleményeit. Ezekért sem az Európai Unió, sem a támogatást nyújtó hatóság nem vonható felelősségre.

 

 

 

 

WeboldalLinkedInTwitter





Megosztom másokkal

Minden, ami vontatható

Egészen egyedi igények szerinti szállítóeszközre lenne szükség? Személyautó mögé, esetleg teherautó-felépítményként, netán nehézvontatós járműszerelvény formájában? Széles palettával, mondjuk 750 kilogrammtól egészen 50 tonna össztömegig? Nos, a megoldás csakis a Delta-Truck kínálatának egyik legsokoldalúbb tagja, a Humbaur lehet!

Újabb mesterek újabb különleges feladatokra

Néhány hete már gyűjtöttünk egy csokorra valót a Broshuis ügyfeleinek kiszállított, speciális pótkocsik és alkalmazások közül. Ezúttal legalább annyira különleges és a tekinteteket sem kevésbé vonzó megoldásokat mutatunk be. A szerte Európában, üzemelő pótkocsik – és szállítmányaik – aligha számítanak mindennaposnak.

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását a szlovák piacon, ahol a VIARENT már több mint egy évtizede, 2013 óta van jelen, a Delta-Truck s.r.o. márkanév alatt.

Könnyű eszköz nehéz munkára

Aligha vitatná bárki, nehéz kenyér a konténerezés. Embert, vontatót és pótkocsit is igencsak próbára tesz a kikötői daruk és a vágányrengetegek közepén sürgölődő átrakók világa. A Delta-Truck Kft. kínálatában immár két évtizede szereplő Kögel márka konténerszállító félpótkocsicsaládjának új tagja, a Port 20 azonban a szó szoros értelmében is „könnyedén” abszolválja a húszlábas konténerek szállításának feladatát.

Sajtóközlemény

2025. április 17. A Ford Trucks az Egyesült Királyságra és Írországra is kiterjeszti nemzetközi hivatalos szervizhálózatát: Támogatás az ügyfeleknek minden útvonalon