A Ford Trucks bejelentette az első üzemanyagcellás F-MAX modelljének fejlesztését

A nulla károsanyag-kibocsátás elérése érdekében tett erőfeszítéseit megsokszorozva a Ford Trucks felvette stratégiai partnerei közé az üzemanyagcella-szállító és -fejlesztő Ballard Power Systems vállalatot. Az együttműködés az Európai Unió által kezdeményezett Horizon Europe ZEFES projekt egyik meghatározó eleme. A Ford Trucks célja az első üzemanyagcellás elektromos (FCEV) F-MAX megalkotása az innovatív együttműködés keretében.

Közzétéve:

A nehéz haszongépjárművek iparágában világméretű márkának számító Ford Trucks a Ballard Power Systems vállalattal közösen fejleszti az üzemanyagcellás elektromos (FCEV) F-MAX modellt az EU-s Horizon Europe ZEFES (Zero Emission Freight EcoSystem) logisztikai projekt keretében. A Ford azzal a szándékkal vesz részt a projektben, hogy úttörő szállítási megoldásokat dolgozzon ki. A projekt megvalósítása során a Ford Trucks és a Ballard az üzemanyagcella-ellátás és -fejlesztés terén tervez együttműködni.

A kanadai székhelyű Ballard Power Systems és a Ford Trucks által aláírt szándéknyilatkozat két 120 kW-os FCmove™-XD üzemanyagcellás motorra szóló kezdeti megrendelést foglal magában, melyek kiszállítása 2023-ra van ütemezve.

A Ford Trucks élen jár a fenntartható technológiák fejlesztésében

A Ford Trucks Törökországban tervezi fejleszteni és gyártani az üzemanyagcellás F-MAX modellt. Az F-MAX a Ford Trucks legelső üzemanyagcellás járműve lesz, amelynek bemutatása a ZEFES projekt céljaihoz igazodva várhatóan 2025-ben kezdődik a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) útvonalain.

A Ford Trucks jelenleg első alkalommal teszteli a hidrogénégetést nehéz haszongépjárművekhez szánt, saját gyártású, egyhengeres kutatómotorjával. Ehhez kapcsolódóan a kezdeti motorindítási és gyújtási tevékenységeket már sikeresen végrehajtották. A Ford Trucks továbbra is elkötelezett a nulla károsanyag-kibocsátású motorok fejlesztése iránt.

A teljes egészében a Ford Trucks mérnökei által fejlesztett és gyártott F-MAX jelentős áttörést ért el a nemzetközi piacon azzal, hogy 2019-ben a világ egyik legrangosabb haszongépjármű-kiállításán elnyerte az „Év Tehergépjárműve” díjat.

Az „F generációs mozgalom” égisze alatt, a nulla károsanyag-kibocsátású, hálózatba kapcsolt és autonóm technológiák alkalmazásával a Ford Trucks vezető szerepet játszik a nehéz haszongépjárművek jelentős átalakításában. Az éghajlatváltozás elleni küzdelem jegyében a társaság elkötelezett amellett, hogy 2040-re a nehéz haszongépjárművek gyártása során elérje a nulla károsanyag-kibocsátást. Elkötelezettségének bizonyítékaként a 2022 szeptemberében Hannoverben megrendezett IAA Transportation kiállításon a Ford Trucks bemutatta saját fejlesztésű, 100%-ban elektromos meghajtású teherautóját.

A ZEFES projektet az Európai Unió finanszírozza. A kifejtett nézetek és vélemények kizárólag a szerző(k)nek tulajdoníthatók, és nem feltétlenül tükrözik az Európai Unió vagy az Európai Bizottság nézeteit és véleményeit. Ezekért sem az Európai Unió, sem a támogatást nyújtó hatóság nem vonható felelősségre.

 

 

 

 

WeboldalLinkedInTwitter





Megosztom másokkal

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Gördülékeny elemcsere

Habár nem nevezhető új koncepciónak, mindeddig senkinek sem sikerült széles körben megvalósítania az elektromos haszonjárművek akkumulátorcserélő rendszerét. Eddig, ugyanis az Isuzu egy olyan koncepciót mutatott be, ami akár működőképes is lehet!

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.