Egzotikus nagyvad, avagy kishaszongépjármű Koreából

Márciusban a Genfi Autószalonon bemutatkozott a SsangYong Musso vadonatúj generációja.

Az immár a Mahindra égisze alá tartozó koreai gyártó legújabb pickupja a Rexton szabadidő-autón alapulva született meg, ami sok mindent meghatároz, jelentsen ez jó vagy kevésbé jó hírt a vásárlóknak.

Közzétéve:

Habár koreaiul orrszarvút jelent a Musso név, az új generáció esetében ez inkább csak az erejére, robusztusságára és szívósságára utalhat, ugyanis megjelenése egyáltalán nem otromba. A gyártó bevallása szerint a Musso kishaszongépjármű külső dizájnját a természet áramló mozgásai által inspirált Nature-born 3 Motion formai nyelv határozza meg. Mindenesetre praktikus, hogy az ajtók a küszöböt is eltakarják, így kisebb az esélye, hogy az utasok összekoszolják a ruhájukat be- és kiszálláskor. Opcióként xenonfényszórók, LED-es helyzetjelzők és irányjelzők, illetve akár húszcolos könnyűfém keréktárcsák is rendelkezésre állnak. A belsőtérben személyautós formavilág, tágas tér és kiváló minőségérzet uralkodik, és akár bőrkárpitozású, motorosan állítható, fűthető és szellőztethető ülések is rendelhetők. A 8 vagy 9,2 colos, érintőképernyős szórakoztató és információs rendszer az Apple CarPlay és az Android Auto alkalmazásokat is támogatja, valamint Bluetooth-on keresztül is társítható mobiltelefonnal. Nem hiányzik a digitális, kétzónás légkondicionáló sem, míg az Easy Access funkció az ajtó nyitásakor a vezetőülést olyan helyzetbe állítja, hogy könnyebb legyen beszállni. Kifejezetten praktikus a 360 fokos madártávlati kép a manőverezéshez.

Fő a biztonság

A koreai fejlesztők nagyon sok módosítást hajtottak végre, hogy az elődhöz, vagyis az Actyon típushoz képest jelentősen csökkentsék a zaj- és rezgésszintet. Legalább ennyire kiemelten kezelték a biztonság fokozását is, így már hat légzsákkal is rendelhető a Musso. A SsangYong az elmondása szerint a világon elsőként alkalmazott 1,5 gigapascal szakítószilárdságú acélt az alvázhoz, amely így kimagaslóan merev, ugyanakkor könnyű. A korszerű asszisztensek közül többek között holttérfigyelő (BSD), hátsó keresztforgalmat figyelő (RCTA), sávváltást segítő (LCA), elektronikus menetstabilizáló (ESP), lejtmenetvezérlő (HDC), aktív borulásgátló (ARP), a vészfékezést a féklámpák villogtatásával jelző (ESS) és guminyomás-figyelő (TPMS) rendszer is rendelkezésre áll.

Kényelem a teherbírás előtt

A több mint két tonna saját tömegű, 5,1 méter hosszú Musso ugyan létraalvázra épül, ahogyan az egy igazi pickuptól elvárható, és elöl kettős keresztlengőkaros felfüggesztések dolgoznak, ami szintén megszokott a kategóriában, azonban a hátsó merevtengely laprugók helyett csavarrugókat kapott. Ez jót tesz a menetkényelemnek, azonban nem kedvez a hasznos terhelhetőségnek. A Musso teherbírása ugyanis összkerékhajtás esetében kiviteltől függően 688 és 800 kilogramm között változik, míg a versenytársak körében 1-1,1 tonna az általános. Platóján viszont elfér egy Euro-raklap, és egy praktikus 12 voltos/120 wattos csatlakozó aljzatot is elhelyeztek itt. A pickup kézi sebességváltó esetén legfeljebb 2,8, míg automatikus váltóval 3,0 tonnát vontathat.

Terepre is való kishaszongépjármű

A Rextonból származó, soros, négyhengeres, 2,2 literes, 181 lóerős dízelmotor viszont a kategória átlagának megfelelő teljesítményt nyújt, az pedig kifejezetten dicséretes, hogy 400 newtonméter legnagyobb forgatónyomatékát már 1400-as fordulatszámtól kifejti. Ehhez hatfokozatú kézi vagy hatfokozatú automatikus sebességváltó társítható. Az elsőkerék-hajtás elektromosan kapcsolható, ezenkívül terepáttétel és hátsó differenciálzár is segíti a terep nehézségeinek leküzdését. A magyarországi árak egyelőre nem ismertek, azonban a koreai márkának nem szokott túl vastagon fogni a ceruzája. Így a most már európai ízléssel is széles körben elfogadható külső-belső megjelenésű, sok korszerű extrát kínáló, biztonságos és erős Musso elődeinél nagyobb piaci sikerre számíthat.





Megosztom másokkal

Díjnyertes telematika

Egyre nagyobb szerepet kapnak a hatékony és biztonságos járműüzemeltetésben a pótkocsikhoz kapcsolódó telematikai megoldások is. A hazánkban a Delta-Truck Kft. által képviselt Kögel márka saját rendszere, a Kögel Telematics szerezte meg az ezüstérmet a pótkocsik és felépítmények kategóriájában a 2024-es Német Telematikai Díj odaítélésekor.

Látványos jelen, izgalmas jövő

Megérkezett a Ford Trucks legújabb limitált kiadása, az egyedi külső-belső megjelenésű és gazdag felszereltségű F-MAX Select nyerges vontató. A látványos modell mellé a gyártó további izgalmas híreket is szállított, mégpedig a hidrogénüzemű belső égésű motor és a tisztán elektromos NextETRUCK tehergépkocsi fejlesztéséről.

Stabil háttér a fejlődéshez

Egyre jelentősebb a Delta-Truck Kft. és a Viarent Kft. nemzetközi terjeszkedése, ami elengedhetetlenné tette a cégcsoport üzleti folyamatainak optimalizálását, standardizálását és korszerűsítését a hatékonyabb működés érdekében. Ezért a két cég megállapodott az SAP Hungary Kft.-vel egy vállalatirányítási és egy értékesítéstámogatási rendszer bevezetéséről.

Bátyja nyomdokaiba lép

Bemutatta a Ford Trucks a korábbi típusnév miatt a mai napig általában Cargo néven emlegetett járműsorozatának utódját. A felépítményezhető fülke-alvázas, építőipari és nyerges vontató kivitelben is készülő vadonatúj F-Line a formatervtől a kényelmen, a vezetéstámogató rendszereken és a hálózatba kapcsolhatóságon át a hajtásláncig jelentős előrelépést mutat elődjéhez képest. Ezáltal a sikeres F-Max zászlóshajó méltó kistestvére.